Sări la conținutul principal
A Shell fésűkagylója egy kiskereskedelmi üzemanyagtöltő állomáson

Brand-ul Shell

De peste 100 de ani, numele Shell, emblema noastră care înfățișează o scoică, precum și culorile specifice roșu-galben simbolizează marca Shell iar odată cu ea, valorile noastre, respectiv calitatea produselor și a serviciilor prestate în întreaga lume.

Cuvântul „Shell” a apărut prima dată în anul 1891 ca marcă a kerosenului exportat de societatea Marcus Samuel and Company în Orientul Îndepărtat. La început, micuța firmă londoneză se ocupa de antichități și de cochilii de scoici deosebite, provenite din Orient. Cochiliile au devenit atât de populare – burghezia victoriană îndrăgea să-și împodobească cu ele casetele decorative – încât firma a reușit să stabilească rapid o activitate profitabilă de import-export cu Orientul Îndepărtat.

Cuvântul în sine a fost inclus în denumirea companiei în anul 1897 când Samuel a fondat societatea Shell Transport and Trading Company. Deși prima emblemă din anul 1901 înfățișa doar o scoică simplă, în 1904 au hotărât introducerea scoicii în formă de evantai pentru a reprezenta vizual compania și marca.

În 1907, când societățile Royal Dutch Petroleum Company și Shell Transport and Trading au fuzionat, marca și simbolul celei din urmă („Shell” și scoica-evantai) au devenit denumirea scurtă, respectiv emblema noului grup Royal Dutch Shell. Iar acest lucru s-a păstrat până în zilele noastre.

Forma emblemei Shell s-a modificat treptat de-a lungul anilor în concordanță cu tendinţele din domeniul designului grafic. Emblema actuală a fost introdusă în anul 1971. În cei peste patruzeci de ani care au trecut de atunci, aceasta a trecut testul timpului, şi devenind unul dintre cele mai cunoscute simboluri din lume.

Imaginea arată cum s-a modificat treptat emblema Shell devenind din forma avută în anul 1900 emblema actuală
Emblema companiei Shell: din 1900 până la forma de astăzi

 

Sunetul Shell

De la începutul secolului 20 Shell a folosit muzica în diferite materiale de comunicare, inclusiv colaborări cu cântăreții Bing Crosby și Sammy Davis Jr. Lucrând cu compozitorul britanic de film și coloana sonoră TV Tom Howe, în 2015 am introdus "Sound of Shell", o semnătură fonică ce surprinde valorile și energia brandului Shell ca o companie modernă care inovează pentru a ajuta la construirea unui viitor energetic durabil.

Rezultatul este o compoziție orchestrală de trei minute și o suită de peste 50 de variante în diferite genuri și stiluri muzicale. Fiecare se bazează pe aceeaşi melodie centrală care poate fi exprimată în mai multe stiluri, de la chitare electrice îndrăzneţe până la reinterprearea in acorduri thailandeze sau turcești. Cea mai scurtă manieră de interpretare este o melodie mnemonică de două secunde – sau melodie-cheie – care, de exemplu, însoțește logo-ul Shell la sfârșitul unui clip publicitar. În timp, am dori să fie ușor de recunoscut, la fel ca şi scoica-evantai în sine.