Sări la conținutul principal
Linia de asistență shell la nivel global

Linia de asisteță Shell la nivel global​

Este important să ne comportăm în conformitate cu valorile și obiectivele noastre: reputația noastră este susținută de felul în care aplicăm valorile noastre fundamentale – onestitate, integritate și respect pentru oameni. Aceste valori stau la baza Principiilor generale de afaceri Shell și a Codului de conduită Shell. Am înființat o linie de asistență telefonică la nivel global pentru a permite angajaților și părților interesate să își exprime îngrijorările și să raporteze cazurile de posibilă nerespectare a valorilor și principiilor noastre.

Acest serviciu nu este pentru reclamații sau întrebări ale clienților. Pentru probleme legate de serviciul pentru clienți, vă rugăm să contactați biroul local Shell.

Ce este linia de asistență Shell la nivel global?

Linia de asistență telefonică la nivel global permite angajaților Shell și altor persoane să își exprime îngrijorările sau dilemele sau să solicite recomandări cu privire la o problemă legată de respectarea legii și a principiilor noastre de afaceri (SGBP) și a Codului de conduită, în deplină confidențialitate și fără repercusiuni.

Cine poate apela la linia de asistență telefonică la nivel global?

Linia de asistenţă globală Shell (Shell Global Helpline) permite angajaţilor Shell Romania şi altor persoane indicate ȋn Legea 361 să raporteze sau să solicite cu ȋncredere deplină şi fără teamă de repercursiuni, asistenţă ȋn probleme legate de ȋncălcarea Principiilor Generale de Afaceri Shell (SGBP), a Codului de Conduită Shell, a ȋncălcărilor legislaţiei europene sau a legislaţiei romane. Shell Global Helpline nu este destinată trimiterii de reclamaţii privind protecţia consumatorilor, pentru a oferi servicii clienţilor sau pentru a raspunde la ȋntrebari. Dacă doriţi sa trimiteţi o astfel de reclamaţie, pentru a beneficia de servicii destinate clienţilor sau pentru a ne adresa ȋntrebări, vă rugăm să utilizaţi datele noastre de contact accesand acest link.

Cum pot formula o întrebare sau o îngrijorare prin intermediul liniei de asistență la nivel global?

Linia de asistență la nivel global este disponibilă 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an. Apelurile și rapoartele prin intermediul liniei de asistență telefonică sunt primite în numele Shell de către un terț, furnizor independent și specializat de servicii de asistență telefonică.

Shell Global Helpline este gestionată, ȋn numele şi pe seama grupului Shell, inclusiv ȋn numele şi pe seama Shell Romania, de Navex, subcontractantul nostru independent şi specializat pentru gestionarea avertizărilor de integritate şi care se ocupa in principal de comunicariile realizate prin intermediul acestui canal intern de rapotare. Acest canal intern de raportare este administrat de Unitatea de Integritate ȋn Afaceri (BID) din cadrul Shell, care este responsabilă pentru efectuarea investigatiilor şi gestionarea raportarilor ȋn conformitate cu principiile de investigatie Shell, respectiv confidentialitatea, impartialitatea, integritatea, competenta, acuratetea şi protectia ȋmpotriva represaliilor. Există două moduri de a formula o raportare:​

1. Prin completarea formularului disponibil pe pagina de internet Shell Global Helpline

.

Formularul poate fi completat apasand butonul "Raporteaza o problemă online", pentru următoarele ȋntrebari trebuie să selectaţi Romania:​

  • unde vă aflaţi ca şi localizare ;

  • vă rugăm să selectaţi ţara ȋn care a avut loc presupusa abatere​

Apăsaţi butonul gri si optiunile vor fi ȋncarcate, avand posibilitatea de a alege ce tip de faptă doriţi să raportaţi. Puteţi găsi traducerea ȋn limba romană a faptelor care pot fi raportate şi a formularelor care pot fi utilizate, acestea deschizandu-se dupa selectare. Formularul online poate fi completat ȋn limba romană sau ȋn limba engleză.

2. ​Prin telefon, apeland Shell Global Helpline

 De pe o linie externă, formaţi numărul de acces direct pentru locaţia dumneavoastră, Romania (Telekom Romania) 0808-03-4288 la indicaţia ȋn limba engleză, formaţi 800-738-1615 linia directă este accesibilă numai cu telefoane fixe conectate la Telekom Romania. Dacă nu reusiţi să vă conectaţi, vă ȋncurajam să raportaţi online, acolo unde este posibil.

Ce se întâmplă atunci când contactez linia de asistență la nivel global?

Puteţi raporta anonim sau puteţi să vă prezentaţi. Este recomandat să includeţi ȋn raportare toate datele, faptele si informaţiile care pot facilita desfasurarea investigaţiei si, de asemenea, să indicaţi persoanele de la care pot fi solicitate informaţii relevante ȋn legatura cu cazul care face obiectul raportării. Vă rugăm să reţineţi ca raportarea ar trebui să contină faptele raportate, mai ales ȋn cazul ȋn care raportare se referă la o altă persoană. Inainte de a trimite raportarea prin intermediul formularului sau ȋnainte de incheierea unui apel telefonic, veţi primi numărul raportarii si un cod PIN, astfel ȋncat să vă puteţi conecta ulterior la pagina de internet Shell Global Helpline sau să utilizați acest link pentru a verifica daca aţi primit un raspuns la raportarea trimisă sau pentru a furniza informaţii suplimentare.​

In termen de 7 zile de la primirea raportării, Shell Global Helpline va trimite către dumneavoastră confirmarea primirii.​

În plus, în cazul în care efectuați o raportare [online], Societatea va prelucra și datele de autentificare asociate raportării dumneavoastră, precum numărul și codul PIN generat, astfel încât să vă puteți conecta ulterior la pagina de internet Shell Global Helpline sau să utilizați acest link pentru a verifica dacă ați primit un răspuns la raportarea dumneavoastră sau în vederea furnizării de informații suplimentare.​

De asemenea, Societatea poate prelucra și alte date cu caracter personal, în cazul în care prelucrarea acestora este necesară în vederea soluționării raportării dumneavoastră. Necesitatea prelucrării acestor date se stabilește de la caz la caz.​

În cazul în care în cursul Procedurii de Raportare alegeți să furnizați numele, prenumele si datele dumneavoastră de contact, vă asigurăm ca identitatea dumneavoastră, precum și orice informație care ar permite identificarea dumneavoastră directă sau indirectă va fi păstrată strict confidențială și nu va fi dezvăluită, cu excepția situației în care vă acordați consimțământul expres cu privire la această dezvăluire sau în cazul în care dezvăluirea este o obligaţie impusă de lege, caz în care dezvăluirea se va face cu respectarea condiţiilor şi a limitelor prevăzute de aceasta.

Ce se întâmplă cu un raport după ce este primit de Shell?

Raportarea dumneavoastră va fi direcţionată catre noi şi va fi trimisă coordonatorului regional al Unităţii de Integritate in Afaceri (BID) din cadrul Shell, care o va evalua şi o va atribui persoanei responsabile potrivit obiectului raportării pentru adoptarea de măsuri corespunzatoare. In cazul ȋn care, raportarea ridică intrebari cu privire la calea de urmat, aceasta va fi transmisă unei persoane calificate să fomuleze un răspuns, de exemplu unui profesionist sau unui avocat. In cazurile ȋn care raportarea necesită o examinare amanuntită, o persoană sau o echipă va fi desemnată pentru realizarea investigaţiei şi va fi implicată o persoană cu pregatirea corespunzatoare, respectiv care cunoaste prevederile legale locale.​

Perioada maximă de examinare a raportarii nu va depăsi trei luni. Veţi primi o notificare scrisă cu informaţii despre investigarea sau neinvestigarea raportării şi motivul neinvestigării, rezultatul investigării raportării, precum şi măsurile adoptate sau planificate.​

Vă atragem atentia asupra faptului ca este posibil să nu fie efectuată investigarea raportării ȋn cazul ȋn care raportarea nu este primită de la persoanele menţionate la punctul 2 sau dacă nu conţine informaţii suficiente pentru continuarea investigaţiei şi nu au fost prezentate informaţii suplimentare ȋn termen de 15 zile de la solicitarea acestor informaţii suplimentare sau dacă raportarea este repetată, respectiv este provenită de acelasi avertizor şi are acelasi continut ca o raportare anterioară. In plus, raportarea poate rămane neinvestigată ȋn cazul ȋn care a fost facută de o persoană neidentificabilă sau dacă contine informaţii insuficiente pentru continuarea investigaţiei.​

Grupul Shell, inclusiv Shell Romania, a luat măsurile tehnice, organizatorice şi contractuale necesare pentru a se asigura că toate datele cu caracter personal colectate de Navex sunt protejate in mod adecvat şi sunt prelucrate numai ȋn scopurile legate de funcţionarea Shell Global Helpline. Orice date cu caracter personal care nu duc la o investigaţie vor fi şterse ȋn termen de maximum trei luni de la primire.